Duurzame inrichting met oog voor Design bij HAVEP

HAVEP, producent en leverancier van werkkleding, heeft een nieuw hoofdkantoor gebouwd in Goirle. Het pand is zo duurzaam mogelijk gebouwd met een zo laag mogelijke milieu-impact en er worden veel circulaire materialen gebruikt. Het bedrijf uit Goirle heeft de kantoorkenners van Delo ingeschakeld om de kantoren op een groene manier in te richten met duurzaam meubilair. Bij de kantine en de vergaderruimtes lag de nadruk vooral op design en maatwerk.

HAVEP produceert sinds 1865 hoogwaardige werk- en veiligheidskleding en streeft naar een duurzamere textielindustrie. Zo zijn de werkers van vandaag beschermd en die van morgen verzekerd van een veilige toekomst. Met 400 medewerkers wil het bedrijf uit Goirle de kledingketen ombuigen naar een industrie die in alle opzichten schoon en circulair is.

De vraag
HAVEP was al sinds 1865 op hetzelfde adres gevestigd. Na al die jaren was het tijd om het familiebedrijf te voorzien van een nieuw gebouw dat aansluit op de rijke historie en duurzame ambities van het bedrijf uit Goirle. Het nieuwe hoofdkantoor is het meest circulaire utiliteitsgebouw van de Benelux. Aan de kantoorkenners van Delo is gevraagd zowel de kantoren als de vergaderruimtes en kantine in te richten. HAVEP koos voor Delo omdat we snel kunnen schakelen, goed vooruit denken, een goede prijs boden en omdat we dingen kunnen die andere partijen niet kunnen realiseren, zoals maatwerk en duurzame alternatieven leveren.

De oplossing
De inrichting van de kantoren moest op een zo duurzaam mogelijke manier, zodat het perfect zou aansluiten bij de visie en de achterliggende gedachte van de nieuwbouw. Daarvoor is Vepa ingeschakeld. Vepa levert duurzaam meubilair en doordat het dicht bij huis wordt geproduceerd, is de impact op het milieu nog kleiner dan bij andere partijen. Hier maken we het verschil door onze praktische tips en adviezen, onze prijs en door ons duurzame aanbod. Bij HAVEP heeft in de toekomst niemand een vaste werkplek. Delo heeft daarom veel zit-sta-werkplekken gerealiseerd met goede bureaustoelen, voorzien van veel instelmogelijkheden. Op die manier kunnen medewerkers iedere werkplek snel en makkelijk naar eigen wens instellen. Bij de kantine en de vergaderruimtes ligt de nadruk vooral op design en maatwerk. Het meubilair voor dit project is veelal op maat gemaakt. Delo zocht daarbij voor oplossingen die aansloten bij de idee├źn van de binnenhuisarchitect van HAVEP. Lukte dat niet met standaard meubilair, dan is dat op maat gemaakt zoals het exact aansluit bij de gewenste uitstraling en praktische inzetbaarheid.

De vooruitgang
Door gebruik te maken van duurzaam meubilair dat dichtbij huis wordt geproduceerd is de milieu-impact van de inrichting van de kantoren minimaal. De ingerichte sta-werkplekken en goed afgestelde bureaustoelen en overige werkplekken zorgen voor een goede werkhouding. Dit heeft direct een positief effect op het functioneren en de productiviteit van medewerkers. Met een goed ingestelde werkplek blijft personeel vitaal en fit. Zo zijn zij tevreden en is er minder ziekteverzuim. De kantine en vergaderruimtes zijn zo ingericht dat ze bijdragen aan een optimaal creatief werkproces bij de klant. Een perfecte werkomgeving voor HAVEP!

De vooruitgang in feiten!

  • Toonaangevend in duurzaamheid
  • Circulaire voorsprong
  • Ergonomische en inspirerende werkplekken
  • Minder ziekteverzuim
  • Tevreden medewerkers